Thursday, January 8, 2009

Rumah-Rumah Cinta

sekitar hari duduk dirumah...ari itu perlu aku ke kota..menyambung semula kerja2 menyelak buku dan mengira2..saja aku merajin kan diri yang memang malas untuk bangon awal..waktu2 cuti kalau kena bangon awal pasti aku disuruh ikot pergi membeli sayur dan ikan dan daging dan ayam dan suratkhabar dan......ari itu aku mengemas pakaian,campak masok dalam beg..check2 semua ade..ok..!aku nak blah..meneruskan kehidupan aku..kenapa perlu terburu-buru??!!..melihat mak yang duduk melihat telatah aku..mendengar bebelan abah yang tidak puas hati dengan kenaikkan harga barang..ahh! aku senyum saja..menjamu sarapan seberapa segera..sedia..!!aku sudah sedia untuk bergerak..aku lutut kan lutut ku melutut didepan mak..meminta kebenaran untuk pulang..salam tanda mesra..ciuman tanda sayang..mak mencubit hidung aku..buat aku lebih keanak2kan..aku terharu..berjalan lutut ku kearah abah..salam tanda hormat..teguran itu lumrah..buat aku lebih kedewasaan..baik-baik jalan..belajar betol-betol..aku serba salah..paling kan muka..teros kehadapan..sempat juga aku mengirimkan salam buat ahli rumah yang lain..chow!!aku chow dulu..ada kelapangan aku pulang.........







catatantanah ;sorang teman beritahu aku.. kalau kita syg seseorang jangan syg sgt,dan kalau kita benci seseorang jangan benci sangat....,,aku mintak maaf ea sirapbandung..itu bukan cara aku!!!...

6 comments:

tasekM said...

sejuk perut mak kau mengandung.... :)


.

adin said...

entah,aku xtau..??!!

Noli said...

alalalaaa..sweetnye mak dier..
ske ske ske..

mcm anak mak je..hikhik..

ye kot..hahahhahaha

Rajuna said...

hoi
ko belajo mane ni?

zamrie said...

rumah rumah cinta...
tiada kata untuk diucap cuma syukur kepadaNya... Allhamdulillah.

assalammualaikom bro, moga sihat dan ceria selalu.

adin said...

noli
sweet..??!!..x tgk lg die marah..

juna
hahaha...sibok ah!

zamrie
wsalam..aku tgh sihat,ceria dan bahagie nie..