Wednesday, January 7, 2009

Antara Manusia Dan Kumbang

Dialog antara aku dan mak aku aritu sekitar waktu tengahari...aku jadi gagap dan tercengang, nasib baik tak terencat akal

mak ; pegi buang kumbang tu..nyebok je kt dalam rumah..

aku ; alah!! biar la...menatang tu pon nk idup gak.,kesian dia takde rumah..biar je lahh!!!

mak ; aku cakap buang,!! buang je lah!!! (nada marah)

aku ; ahhh!!!! malas ah..(nada membangkang)

mak ;aku tgk ade lagi pasni,,.jgn arap kau dapat makan nasi!!!!!(nada tunjuk kuasa)

aku ;yalaaaahhh..aku buang la nie..(nada kechewa)

****

mak ; dah buang belom?????

aku ; dah!!!..,dah ley makan lom??

mak ; kau buang kt mana??

aku ; kat luar lah...!!tak kan kt umah jiran sebelah lak!!!..orang dah bunuh dah pon!!!

mak ; yang kau gie bunuh tu watpe.!!!!!!

aku ; dah tu??

mak ; baik kau bunuh orang israel tu!!!!!jews!!!zionis!!!bunuh semua!!!

aku ;ok!!!

dalam fikiran aku *bile lak mak aku true pasal bende2 nie..pastu suruh aku pegi membunuh lak tu..ishhh. *




catatantanah : qunut nazilah buat gaza palestine

No comments: